Sunday 11 December 2016

7 Cara Buat Duit Online

Internet adalah tempat yang menyediakan pelbagai cara untuk kita buat duit secara online tanpa mengeluarkan banyak wang sebagai modal. Sudah pasti, admin adalah salah seorang individu yang mencari wang melalui internet dan anda juga boleh.

Berikut adalah cara-cara anda boleh menjana pendapat sehingga ratusan atau ribuan ringgit (kalau rajinlah)..

1. Bisnes Dropship.

Bisnes dropship adalah salah satu cara kita boleh buat duit melalui Internet. Apakah itu Dropship dan cara menjana pendapatan melalui dropship boleh diketahui di SINI.

2. Share Link.

Hairan tak kenapa segelintir (segelintir lah sangat) page fb terkenal biasa share link entah apa-apa kat Facebook? Sebab link tu boleh buat duit secara online. Jika seseorang klik link tu, orang yang share akan mendapat wang dalam nilai sen. Bayangkan kalau sekali klik boleh dapat 0.20 sen, dengan seratus klik, kita boleh buat duit sebanyak RM20. Sebulan sudah RM600. Bukankah ia cara yang mudah untuk dapat duit.

Antara laman web yang boleh buat anda menjana wang adalah dengan cara share link adalah 8shareAdfly dan Churpchurp. Yang lain, cari sendiri. huhu.

3. Klik dan View Link.

Berbeza dengan yang tadi, kali ni buat duit online dengan klik link pula. Maksudnya di sini, kita klik link dan view dalam beberapa saat, kemudian kita akan dapat bayaran dalam nilai sen. Laman web yang admin tahu yang boleh bantu anda buat duit dengan ni ialah clixsense. Clixsense boleh bantu anda buat duit online sehingga ratusan ringgit. Ada yang cakap boleh buat duit sampai lebih seribu ringgit. Memandangkan admin sendiri masih newbie, jadi admin tak pasti sangat. Selain clixsense, boleh try neobux. Ni admin belum cuba.

4. Bisnes Online.

Bisnes online kat sini, maksudnya bisnes atau perniagaan yang dilakukan secara online. Selain dropship, anda boleh buat duit dengan cara lain. Contohnya, jual makanan. Admin pernah dengar, ada yang dapat buat duit sehingga ribuan ringgit sebulan dengan hanya jual kek.

Tapi ingat, produk anda yang berasaskan kraf tangan hendaklah kreatif dan kalau boleh, lain daripada yang lain.

Boleh juga anda buat duit menggunakan Internet dengan jual produk atau barang biasa seperti baju. Contohnya, anda boleh buat baju dengan lambang organisasi terkenal(dapatkan kebenaran dulu). Kemudian jualnya semula. Andai katalah kos untuk buat baju termasuk pos laju adalah RM35, anda boleh jual semula dengan harga RM50. Jika 100 orang yang membeli, anda sudah dapat duit sebanyak RM1500. Ok la tu, ranjau.

5. Review Produk.

Jika anda ada blog, anda boleh buat duit dengan menulis review. Advertorial.my adalah antara laman web yang menyediakan perkhidmatan ini. Setakat ini, sudah beberapa blogger terkenal yang sudah buat duit melalui cara ini antaranya Hasrul Hassan. Tapi ni admin tak berapa tahu sangat lah sebab tak pernah cuba. Lagipun link advertorial.my entah mana dah. Tapi kalau ada alternatif, admin akan share cara buat duit dengan review.

6. YouTube.

Tahukah anda, selebriti YouTube seperti Pewdiepie menjana wang sehingga jutaan dollar setahun? Itu dollar, bayangkan nilainya dalam ringgit. Untuk ketahui lebih lanjut cara buat duit dengan YouTube, bolehlah ke SINI. Artikel ini walaupun secara ringkas tapi admin ada share tentang iklan YouTube dan cara buat duit menggunakannya.

7. Blog.

Yes! Ni cara yang admin sedang usahakan. Sejujurnya, blog admin yang jarang diupdate belum lagi mampu menjana pendapatan. Tapi jika blog anda menerima beribu visitors sehari dan beratus ribu visitors sebulan, anda boleh buat duit melalui blog dengan mudah. Blog adalah antara cara orang membuat duit online sehingga blogger menjadi pekerjaan tetap seseorang contohnya pemilik problogger.

Admin problogger sudah lama menjadi blogger sepenuh masa apabila berjaya mendapat ratusan ribu traffic. Kenapa dia jadi blogger sepenuh masa? Sebab dia sudah mengaut keuntungan yang banyak setiap bulan melalui blog. Mungkin dia sudah dapat duit sehingga beribu dollar sebulan. Hmm... tanya lah dia.

Macam mana cara nak buat duit dengan blog? Sudah tentu melalui Nuffnang, Adsense, Innity dan lain-lain. Ada masa, admin akan buat artikel pasal pengiklan blog.

Ok, cukuplah tujuh cara untuk buat secara online. Jadi ternyata, Internet mampu membantu kita membuat wang dengan pelbagai cara. Jadi, kenapa bazir masa buang quota Internet untuk download.....ehem, sedangkan kita boleh membuat duit menggunakan Internet?

No comments:

Post a Comment